پروموشن فروش در حوزه محصولات تند مصرف

 

این متن حاصل گفتگو با استاد گرامی دکتر داود خسروی، در خصوص ارائه پروموشن فروش در حوزه صنعت محصولات تند فروش (صنایع غذایی) تنظیم‌ شده است.

 

پروموشن فروش در حوزه محصولات تند مصرف در شرایطی که شرکت های پخش با مشکلات کمبود نقدینگی و عدم تامین مواد اولیه دچار هستند راه مناسبی برای فروش نیست.

در این شرایط  فروشندگان باید به اهیمت روابط و ارتباط با مشتریان خود بیشتر تکیه کنند و از طرفی وابستگی فروش خود را به انواع پروموشن فروش اعم از اشانتیون محصولی، تخفیف ریالی و تناژی کمتر نمایند تا بتواند طعم واقعی فروشندگی را بچشند. 

امروز ما نیازمند به فروشندگان آگاه و با تجربه هستیم، فروشنده ای که فروش خود را به واسطه نمونه پروموشن و یا پروموشن در فروش به انجام می رساند به زودی از سازمان های فروش حذف خواهد شد.

 

پروموشن فروش در حوزه محصولات تند مصرف

چاشنی های فروش از دیدگاه بازاریابی

همه ما احتمالاً در خرید کالا تجربه دریافت هدیه و تخفیف ویژه را از فروشگاه‌ها داشته‌ایم،‌ و یا تبلیغات برندهای مختلف در سطح کسب‌وکارها از جمله بانکها،‌ سایت‌های هموار تخفیف و… شاهد بوده ایم.

امروزه استفاده از تکنیک‌ها، ابزارها، مشوق‌ها جزئی از علم بازاریابی شده است، که به آن چاشنی‌های فروش می‌گویند.

برای داشتن تصویر بهتری از چاشنی فروش ابتدا به معرفی اجزاء آمیخته‌های بازاریابی می‌پردازیم.

آمیخته‌های بازاریابی شامل ۱- محصول ۲- قیمت ۳- توزیع  ۴-ترویج است، که شرکت‌ها با استفاده از این ۴ عنصر می‌توانند تا حدودی موجب اثرگذاری بر شرایط بیرونی سازمان گردند.

همان‌طور که می‌دانیم شرکت‌ها با عوامل بیرونی از قبیل عوامل فرهنگی و اجتماعی، عوامل قانونی، عوامل سیاسی،‌عوامل رقابتی،‌عوامل اقتصادی،‌عوامل تکنولوژی مواجه هستند این عوامل بر روی ذهنیت و خرید مشتری تأثیر می‌گذارد.

 

منبع : سایت http://keshavarzfazl.com